DIGITALE INCLUSIE

Bibliotheek

IMG_9125

Inspiratie voor mediaopvoeding vind je in de bieb!

Veel bibliotheken hebben hun eigen MediaCoaches in dienst, actief binnen digitale geletterdheid Jeugd, Educatie, Bibliotheek op School en/of werken met ouderen. 

Maar ook komt het voor dat bibliotheken op zoek zijn naar meer handjes op dit vlak of wat nieuw creatief bloed zoeken. Bijvoorbeeld tijdens de landelijke campagneweken vanuit het Netwerk Mediawijsheid: De Week van de Mediawijsheid en de MediaUkkieDagen.

Kunnen jullie ook zo’n creatieve boost gebruiken? Ik denk graag mee over aantrekkelijke, toegankelijke en, laagdrempelige initiatieven voor jullie bibliotheek! Voor jong én oud. Geletterd of nog niet.

AANPAK

Vrijblijvende kennismaking & verkennen van de vraag

Voorstel inclusief aankleding, materialen & kostenplaatje

Eindevaluatie

WAAR KUN JE ME VOOR BENADEREN?

  • Interactieve ouderbijeenkomst/ouderavond Mediaopvoeding.
  • Themagerichte Mediaproeverijen (ism Mediasmarties) voor ouder en kind.
  • Workshop Koffie&Cookies; over de rol van oppasopa’s en -oma’s in de mediaopvoeding van hun kleindkind(eren).
logo-anm-transparency

ERVARING & REVIEWS

Vanuit de Bibliotheek Utrecht hebben we diverse keren met Anneke van Soest gewerkt in haar rol als mediacoach. Zo hebben we met elkaar de MiniMediaMiddagen vormgegeven op twee van onze locaties en heeft Anneke mede invulling gegeven aan de Media Ukkie Dagen met haar ‘Koffie en Cookies’.

Anneke is een prettige samenwerkingspartner. Ze denkt in oplossingen, bruist van de energie en heeft creatieve ideeën. Ze weet duidelijk wat ze belangrijk vindt als het gaat om mediaopvoeding en is vernieuwend in haar aanpak. Wat de MiniMediaMiddagen bijzonder maakten was dat deze gericht waren op de ouder én het kind. Gedurende deze inloopmiddag konden zij samen deelnemen aan de mediaproeverij. Anneke benadrukte in de oudercomponent tijdens deze middag de kansen van social media en hoe belangrijk het is om samen plezier te hebben. Zo gingen kinderen enthousiast en ouders vol inspiratie en handvatten de deur uit.

Bij het initiatief Koffie en Cookies spreekt Anneke met haar collega de doelgroep opa’s en oma’s aan. Weer een heel ander en nieuw concept. Hiermee laat Anneke zien dat ze altijd op zoek is naar hoe zij verschillende doelgroepen kan bedienen met haar kennis en enthousiasme.

Kim van Aalten, Specialist Taal en Digitaal Jeugd, Bibiliotheek Utrecht

Anneke weet duidelijk wat ze belangrijk vindt als het gaat om mediaopvoeding en is vernieuwend in haar aanpak.

– Kim van Aalten, Bibliotheek Utrecht –

06 47 88 6775
anneke@annonu-mediacoaching.nl
ANNO NU LOGO VIERKANT